پایاب پارک

مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای شرکت فنی مهندسی پارس پایاب البرز

پخش ویدئو
مدیریت هوشمند و مشتری مدار پارک حاشیه‌ای:
  • پارک حاشیه ای هوشمند یک سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه‌ای است که در آن تمام فرآیند عملیات پارک به صورت هوشمند انجام می‌شود.
  • در سال 1393 بعد از چند سال تحقیق و ایده پردازی در مورد ساخت شهر هوشمند، برای اولین بار در بعضی از شهرهای ایران بخش کوچکی از این ایده در حوزه حمل و نقل و کنترل ترافیک شهری پیاده‌سازی شد و در قالب مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با اسم تجاری پارک حاشیه‌ای هوشمند، به مرحله اجرایی درآمد.
  • هنگامی که یک خودرو در فضای پارک حاشیه‌ای هوشمند، توقف می نماید از طریق شماره پلاکش به وسیله ماشین های ثبت پلاک مخصوص این سامانه شناسایی می‌شود، حضور این خودرو هر 30 دقیقه یکبار به وسیله ماشین‌های ثبت پلاک بررسی می‌شود و هنگام اتمام پارک، طبق گزارش‌های تهییه شده از ماشین‌های ثبت پلاک، هزینه قابل پرداخت به نسبت زمان توقف خودرو، به دقت و درستی کامل (با نرم افزارهای پیشرفته حسابرسی هوشمند) تعیین شده و به اطلاع شهروند می‌رسد. شهروند محترم میتواند یکی از دو روش “پیش پرداخت” یا “پس پرداخت” را انتخاب کند و در صورتی که برای پرداخت هیچ اقدامی نکند و بدهی او به مبلغی معین برسد، از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شود
 
 
  • شرکت فنی مهندسی پارس پایاب البرز  از سال 1387 با استفاده از کادر مجرب در زمینه ترافیک و حمل و نقل و طراحی سامانه های ترافیکی فعالیت تخصصی خود را آغاز نمود . این شرکت مفتخر است بهترین خدمات را در قالب ارائه نرم افزارهای پارکینگ و کارت پارک (پارک حاشیه ای هوشمند) و اجرای آن برای شهرداری های کشور با میزان رضایت عالی ارائه کرده که لوح های تقدیر از فرماندهی انتظامی – پلیس راهور و شورای شهر نشان از قدردانی و رضایتمندی این سازمان و ارگان های دولتی می باشد.
  • “پایاب پارک” نام تجاری نرم افزاری پارک حاشیه ای هوشمند شرکت پارس پایاب البرز می باشد. پارک حاشیه ای هوشمند یک سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه‌ای است که در آن تمام فرآیند عملیات پارک به صورت هوشمند انجام می‌شود.
  • در سال 1393 بعد از چند سال تحقیق و ایده پردازی در مورد ساخت شهر هوشمند، برای اولین بار در بعضی از شهرهای ایران بخش کوچکی از این ایده در حوزه حمل و نقل و کنترل ترافیک شهری پیاده‌سازی شد و در قالب مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با اسم تجاری پارک حاشیه‌ای هوشمند، به مرحله اجرا درآمد.
  • به علت تقاضای زیاد پارک در مناطق مرکزی شهر و اشغال کامل فضاهای پارک حاشیه خیابان  توسط کسبه و کارمندان بانک ها و سایر دوایر دولتی که محل کسب و اداره آنان در کنار خیابان قرار دارد لاجرم رانندگانی که به دنبال فضای پارک می گردند، به حجم ترافیک و میزان تداخل در ترافیک عبوری می افزایند. این قبیل خودرو ها  هنگامی که با اشغال مستمر فضای پارک حاشیه خیابان ها مواجه می شوند ناگزیر به جهت پیدا نمودن محل پارک، سرگردان  به دور زدن  آن خیابان و خیابان های اطراف  می پردازند. این دور دور زدن های بیهوده  باعث افزایش ترافیک گردیده و چون محلی برای پارک خودرو وجود ندارد ناگزیر مبادرت به پارک به صورت دوبل می نمایند .
  •  بنابراین در شهرها  با استفاده از روش‌های مدیریت پارک حاشیه‌ای پایاب پارک ، میتوان از ظرفیت پارک حاشیه‌ای برای ارائه سرویس به تقاضای بیشتر استفاده نمود تا از تعداد وسایل نقلیه سرگردان، برای یافتن فضای پارک کاسته شود.
  • به علت استفاده نامناسب از فضای پارک حاشیه‌ای و وجود پارک‌های بلند مدت در معابر(کسبه و کارمندان) ، فضاهای پارک به اندازه کافی برای سایر وسایل نقلیه وجود ندارد و در نهایت این وسایل نقلیه اقدام به توقف دوبل در حاشیه معابر می‌نمایند و امکان توزیع عادلانه فضاهای پارک موجود، بین کاربران از بین می‌رود.
  • هنگام پارک در حاشیه خیابان ها، هر کدام از رانندگان خودرو به سلیقه خود پارک می نمایند که این باعث بی نظمی در فضاهای پارک حاشیه‌ای می‌شود و علاوه بر ظاهر آشفته برای شهر و ایجاد جدال بین شهروندان موجب کمتر شدن تعداد جای پارک می‌شود.
  • هنگامی که یک خودرو در فضای پارک حاشیه‌ای هوشمند، توقف می نماید از طریق شماره پلاکش به وسیله ماشین های ثبت پلاک مخصوص این سامانه و از طریق دوربین های نظارتی شناسایی می‌شود.

حضور خودرو و یا موتور سیکلت مجهز به این دوربین و دستگاه پردازنده ساخت این شرکت  هر 30 دقیقه یکبار در خیابان مبادرت به دریافت پلاک های خودرو های پارک شده در محاشیه معابر می نماید. پلاک خودرو های پارک شده  به وسیله ماشین‌های ثبت پلاک بررسی و به صورت آنلاین به سرور مرکزی شرکت ارسال می‌شود و هنگام اتمام پارک، طبق گزارش‌های تهیه شده از ماشین‌های ثبت پلاک، هزینه قابل پرداخت به نسبت زمان توقف خودرو، به دقت و درستی کامل (با نرم افزارهای  پیشرفته حسابرسی هوشمند و استفاده از هوش مصنوعی) تعیین شده و به اطلاع شهروند می‌رسد. شهروند میتواند یکی از دو روش “پیش پرداخت” یا “پس پرداخت” را انتخاب کند و در صورتی که برای پرداخت هیچ اقدامی نکند و بدهی او به مبلغی معین برسد، از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون می‌شود.

با استفاده از این نرم افزار نیز می توان پارکینگ های عمومی را متصل به پارک حاشیه ای نمود. به این صورت که با نصب راهبند و دوربین های پلاک خوان در معبر ورودی و خروجی پارکینگ بدون استفاده از عامل انسانی تردد را به صورت هوشمند اداره نمود.

در این روش در صورتی که در کیف پول شهروند مبلغی وجود داشته باشد با ورود به پارکینگ ، راهبند با دستور از دوربین پلاک خوان باز و خودرو وارد پارکینگ شده و هنگام خروج نیز به محض رویت شماره پلاک خودرو توسط دوربین های پلاک خوان ، حق پارکینگ محاسبه و از موجودی کیف پول شهروند کسر و از طریق پیامک باطلاع مالک می رسد.در همه این مراحل چه پارک حاشیه و چه پارکینگ های عمومی احتیاج به حضور شهروند و مالک خودرو در دفاتر شرکت مجری طرح نمی باشد و به صورت آنلاین از طریق اپ های موبایلی و یا مرورگرها می تواند از تراکنش ها ، تعداد پارک ها ، شارژ کیف پول و ارتباط آنلاین با شرکت ارائه دهنده ی خدمات ارتباط بگیرد و در یک کلام این نرم افزار به معنای اخص شهر هوشمند می باشد.

سامانه هوشمند “پایاب پارک” به معنای اخص شهر الکترونیکی است که اجرای اکثر فعالیت های آن از طریق امکانات مبینی بر اینترنت و سیستم های الکترونیک امکان پذیر می باشد . بنابر این در این سامانه الکترونیکی محدودیت های یک شهر عادی و سنتی وجود ندارد زیرا بیشتر فعالیت ها به صورت الکترونیکی و از طریق شبکه نت انجام می گردد . در این سامانه نیاز به حضور فیزیکی شهروندان جهت دریافت خدمت نمی باشد بلکه امکان دسترسی به کلیه اماکن موسسات و اداره ها از طریق اینترنت امکان پذیر می باشد.

در همه این مراحل چه پارک حاشیه و چه پارکینگ های عمومی احتیاج به حضور شهروند و مالک خودرو در دفاتر شرکت مجری طرح نمی باشد و به صورت آنلاین از طریق اپ های موبایلی و یا مرورگرها می تواند از تراکنش ها ، تعداد پارک ها ، شارژ کیف پول و…  و ارتباط آنلاین با شرکت ارائه دهنده ی خدمات ارتباط بگیرد و در یک کلام این نرم افزار به معنای اخص شهر هوشمند می باشد.

  • نیم ساعت توقف رایگان
  • کاهش ترافیک شهری
  • احترام به حقوق شهروندی و جلب رضایت مشتریان
  • توزیع عادلانه فضای پارک حاشیه معابر پر رفت و آمد
  • محاسبه دقیق مبلغ پارک بر اساس تعرفه های مصوب
  • هزینه پارک کمتر نسبت به پارکینگها(برای توقف های کوتاه مدت)
  • همکاری با نیروی انتظامی برای شناسایی خودروهای سرقتی،ممنوعه و تحت تعقیب
  • کاهش خطای نیروی انسانی در اخذ هزینه پارک حاشیه
  • مدیریت پنل شهروند به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به مراکز شرکت مجری طرح
  • استفاده از پارکینگ های عمومی بدون حضور اپراتور و نگهبان و عامل انسانی
  • مانیتورینگ ترافیک از طریق دوربین های سیار